19 Haziran 2011 Pazar

HALİME KAPTAN, RIFAT ILGAZ

Karadeniz’in Cide kıyılarında ev geçindiren bir sandalın kaptanı Temel Reis, bir sefer dönüşü hastalanıp ölür. Oğlu Sabri uzun süredir askerdedir.
Şimdi kim geçecektir dümene?
Torunu Memiş mi? O henüz çok küçük; geçse geçse ancak küreğe geçer. Böylece Temel Reis’in gelini Halime, Karadeniz’in şiddetli rüzgarlarında yelken kullanmaya başlar. Halime Kaptan, kadınlığını gizlemek için laz başlığını bağlamış, kara zıpkayı çekmiştir ayağına. Poyrazla, karayelle boğuştuğu gibi asker kaçağı korsanlarla da boğuşur…

6 yorum:

  1. Halime kaptan gerçekten güzel bir kitaptı Halime kaptanın maceraları çok zevkli heyecanlı ve güzeldi.Bütün arkadaşlarıma tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  2. Ben bu kitabı pek beğenmedim nedeni ise çok bilmediğim kelime vardı. Tabii böyle olunca benim hep kafam karıştı ama güzeldi.

    Zeynep Kulan 7-A 578

    YanıtlaSil
  3. Sıkıcı tarih kitapları gibi değil ilginç bir hikayeydi.Gerçekten olup kurtuluşumuza yardım eden bir kişi olsa da Halime Kaptan'ın gerçek oluduğna pek inanmamıştım.Ama çoğu Kurtuluş Savaşı gerçekleri de inanılır gibi değil ki

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabı okurken çok da zevk aldığım söylenemez. Sürükleyici olmamasından kaynaklanıyor olabilir, zaman zaman kopukluklar yaşadım. Ama onun dışında vermek istediği mesaj, ve okurlara asıl anlatmayı amaçladığı düşünceyi kesinlikle beğendim.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Bu kitabı okurken çok sıkıldım.Yazar daha eğlenceli yazabilirdi.Bu kitabı sevmemenin nedeni çok fazla gemicilik tabiri içermesiydi. Ana fikri gayet iyiydi.

    YanıtlaSil