19 Haziran 2011 Pazar

MARTI, JONATHAN LIVINGSTON

Jonathan bir martı sürüsünde yaşayan fakat diğer martılardan farklı hareket eden bir martıdır. Diğer martılar gibi teknelerin arkasından yiyecek savaşı yapmayan,bütün zamanını uçmaya ayıran bir martıdır. Bu düşüncesinden anne ve babası çok rahatsız olurlar. Bu sebeple Jon uçma ile ilgili fikirlerini açığa vurmak istemez.
Bir gün Jon uçma eğitimi için sürüden ayrılır. Çok hızlı uçuşlar ve dönüşleri dener.Başaramayınca sürüye katılmayı ve onlar gibi davranmaya karar verir.Bu sırada gece olmuştur. Birden aklına martıların gece uçuş yapamayacağı gelir.Kendi sınırlarını aşmaya ve özgür olmaya karar verir. Sürü yaşamına katılmaktan vazgeçer. Bütün martılara bunu anlatmak ister.Sürüye katılabilmek için uçar. Sürü bölgesine geldiğinde martı kurultayının kurulduğunu görür ve “Özgür olabiliriz, uçmayı öğrenebiliriz.” diye bağırır. Yaşlı kurultay başkanı Jon’u lanetleyerek sürüden dışlar. Jon uçarak kayaların çok ötesine gider. Orada uçmayı çok iyi öğrenir,birçok hüner kazanır.

8 yorum:

  1. Herkesin okuması gereken insanların hayata bakış açısını değiştiren bir kitap

    YanıtlaSil
  2. Bence bu kitap surukleyici degildi ve konusu cok olagandi.Kitap surukleyici olmadigindan kitap bana cok yavas geldi.Kisacasi kitabi okurken zevk alamadim.

    YanıtlaSil
  3. Özgürlüğün ve bağımsızlığın değeri çok güzel ve akıcı bir şekilde anlatıldığı için ben kitabı çok beğendim. Ayrıca kitap bence çok sürükleyiciydi ve bu yüzden çok zevk alarak okudum.

    YanıtlaSil
  4. Bu kitapta kararliligin,ve basarma isteginin sonucunda her turlu basariya ulasabilecegimizi ogrendim.Ama kitap okuyucuya heyecan duygusunu yasatmiyordu.Pek zevk almadim.

    YanıtlaSil
  5. Ben kitabı çok beğendim.Martının cesareti ve
    kendine inancı çok etkiledi.Ben çok zevk alarak okudum.

    YanıtlaSil
  6. Bence bu kitap okunması gereken sürükleyici bir kitap. Kitapta ne olduğun değil kim olduğunun önemi vurgulanmak isteniyor. Gerçekte bir martının bunları yapabilmesi imkansıza yakındır fakat bu kitapta çalışmanın ve azmin yapamayacağı hiç bir şey olmadığını gösteriyor. İmkansız olarak görülen her işi çalışarak ve yapacağına inanarak yapabilirsin.

    YanıtlaSil
  7. bu kitabı tek solukta okudum gayet acık ve betimleme üstüne kurulmuş azmi ve başarmayı amaçalayan ve bun ders cıkarmamızı isteyen bi kitap yazara teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Kitap agır bir dille yazılmıs yani okurken bazen zihninizi zorlamanız gerekecegini unutmayın bazı yerleri anlamakta güclük cektim ama yine de kitabı begendim cünkü bu kitaptan hayallerimizin pesinde kosmamız gerektigi ve eger inanırsak herseyi basarabilecegimiz dersini cıkardım.

    YanıtlaSil