19 Haziran 2011 Pazar

REYHAN, NUR İÇÖZÜ

Akan suyun önü kesilemez. Ne kadar önlemeye çalışsanız da öylesine bir nokta bulur ki kendine, akar gider biteviye…
Reyhan da incecik, çağıl çağıl bir su... Nazlı nazlı akmak istese de çayırların gönlüne, dev kayalar kesip durmuş yolunu. Akan suyun önü hiç kesilir mi dersiniz? Kesilmez elbet. Reyhan’a ne kayalar engel olmuş, ne dağlar, ne tepeler... Reyhan, kendi yolunu çizmeyi bilen bir genç kız. Yaşamına sahip çıkan, engelleri aşan, ayakları üzerinde durmayı başaran nicesinden biri...
Reyhan... Yaşamını ilmik ilmik dokuyan bir genç kızın romanı.

6 yorum:

  1. Kitap,çoğu imkandan yoksun olan fakat yine de azmi ve gayretiyle,imkanı olanların bile yapamadığı şeylerin üstesinden gelen bir geç kızın,yani Reyhan’ın hayatını anlatır.

    Bu kitabın baş kahramın Reyhan’dır.Yardımcı karakterler Reyhan’ın annesi,babası,kıskanç ablası,kardeşi Zeliş,sıra arkadaşı Şehmuz,sınıf arkadaşı Selim,Adana’daki arkadaşı Sevgi,hoşlandığı çocuk Tolga,maniküre gittiği Tolga’nın annesidir.

    Reyhan’ın başından geçen çoğu olay İstanbul’da,Haliç civarlarında geçmiştir.Eğitimi yüzünden dört sene gibi bir zaman diliminde ise olaylar Adana’da geçmiştir.Zaman ise bilinmemektedir.

    Kitap,bana çoğu zaman zorluklar karşısında,imkanım varken bile kolayca pes ettiğimi hissettirdi.Reyhan’ın başından geçen olayların bana ders olduğunu düşünüyorum.Hepimize örnek olacak bir kitap.

    Bu kitapta en sevdiğim bölüm Tolga ile Reyhan’ın şaşırtıcı bir şekilde,şans eseri tekrar görüşmeleri ve evlenmeleridir.Kitabın arka kapağındaki yazılardan da çok etkilendiğim söylenebilir.


    Reyhan kitabını ilk elime aldığımda, bir genç kızın başından geçen okul yıllarının, sınavlarının, eğlencelerinin anlatıldığını sanmıştım. Oysaki sayfalar değiştikçe yazarın günümüzdeki hayatı yansıttığını fark ettim. Reyhan,kendi yolunu çizmeyi bilen bir genç kız.Yaşamına sahip çıkan,engelleri aşan,ayakları üzerinde durmayı başaran nicesinden biri.Ayrıca yazar öylesine gerçekçi yazmış ki olayları,okur bu olayların gerçek mi yoksa kurgu mu olduğunu ayır etmekte güçlük çekiyor.Bir de yazar olayları o kadar güzel bağlamış ki okur kitabın içinde kayboluyor.Fakat yazar bazı olayları çok yüzeysel,bazılarını ise çok derinlemesine anlattığından okur bazen sıkılıp başka olayların geçmesini bekliyor.Bütün bunlara rağmen okurların düşüncelerine göre harika bir kitap.Herkese Reyhan kitabını tavsiye ediyor ve okumalarını bekliyorum.

    İlayda Demircioğlu
    8/C 651

    YanıtlaSil
  2. Bu kitap gördüğümde de tahmain ettiğim gibi sıkıcıydı.Gerçek ve örnek alınması gereken bir hikaye olsa da ben sıkıldım.

    Akın Bel
    7-C 196

    YanıtlaSil
  3. Bu kitap zor durumdakilerin halini ve başarıyla yapılabilecekleri anlatıyor ve beğendim

    YanıtlaSil
  4. Kitapta bir kızın okumak için evinden ayrılması yazılmış. Bazıları insanlar için okumak ne kadarda değerli, bizim içinde böyle olmalı...
    Bunun dışında kitabı güzel buldum, çok uzun olmamakla birlikte, bence güzel bir hikayesi var.

    YanıtlaSil
  5. gerçekten çok güzelbir kitaptı. reyhanın durumundan sonra hayatımın nası kolay olduğunu anladım. bı kitap sanıırm bana bi ders oldu.

    YanıtlaSil